I miejsce za opracowanie gry dydaktycznej!

Po “mazowieckich” emocjach jeszcze dobrze nie opadł kurz, a do nas płyną kolejne miłe wieści – tym razem z rozstrzygnięcia konkursu na zaprojektowanie gry dydaktycznej pt. “Graby, dęby, jodły, świerki. Drzewa w województwie kujawsko-pomorskim”.

Kilka dni temu Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy ogłosiło wyniki konkursu, którego motywem przewodnim były drzewa.  I jest nam niezmiernie miło poinformować, że i tym razem p. Katarzyna Jaworska zajęła I miejsce w tym konkursie. – Jestem podwójnie szczęśliwa, bo w zeszłym roku, w tym samym konkursie również udało się mi stanąć na najwyższym podium – cieszy się zwyciężczyni konkursu.

W ubiegłym roku wykonała grę online dla uczniów kl. IV-VIII, dzięki której dzieci nie tylko mogły poznać drzewa rosnące na północy Polski, ale również miały okazję zapoznać się z kornikami – szkodnikami tych roślin. W tym roku zaprojektowała grę dla uczniów kl. I -III. Zarówno w ubiegłorocznej, jak i obecnej edycji konkursu wykorzystała obrazy drzew Leona Wyczółkowskiego, aby potencjalny odbiorca gry miał także możliwość zapoznania się z dziełami tego jednego z największych polskich malarzy okresu Młodej Polski.

Zapytana o powody inspiracji Wyczółkowskim, tłumaczy: Projekt pt. Leon Wyczółkowski inspiruje, którego organizatorem jest m.in. Zespół Szkół Plastycznych w Bydgoszczy oraz Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy przygotowuje co roku dla nauczycieli konkurs na  zaprojektowanie  gry  dydaktycznej, którego celem jest promowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego województwa kujawsko-pomorskiego oraz inspirowanie twórczością Leona Wyczółkowskiego. Stąd właśnie w opracowanych przeze mnie grach pojawia się nawiązanie drzew do osoby Wyczółkowskiego, który to niejednokrotnie uwieczniał te piękne rośliny na swoich obrazach – podkreśla p. Kasia Jaworska.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


jeden × 2 =